vineri, 26 iunie 2009

Citate din "Marti cu Morrie" -- parte II


Fiind la munca noaptea aceasta am reusit sa termin de citit toata cartea, asa ca acum pot completa restul citatelor.

"Nu vei reusi niciodata sa te detasezi, vei fi intotdeauna prea ocupat sa-ti fie frica. Frica de durere, ti-e teama de suferinta. Ti-e teama de vulnerabilitatea pe care o implica dragostea. Dar aruncandu-te in aceste emotii, permitandu-ti sa te scufunzi in ele, pana la capat, pana peste cap, traieste experientele acestea la maximum si complet. Stii ce este durerea. Stii ce este dragostea. Stii ce este suferinta."

"Cand ai invatat cum sa mori, ai invatat si cum sa traiesti."

"Spala-te in emotii. N-o sa-ti faca rau. O sa te ajute. Daca lasi teama sa te ajunga, daca o tragi pe tine ca pe o camasa de zi cu zi, atunci iti poti spune:Ah e doar teama, nu trebuie sa o las sa ma controleze. O cunosc foarte bine."

"Fa lucrurile pe care inima iti spune sa le faci. Atunci cand se va intampla asta, nu te veri mai simti nemultumit, nu vei mai fi invidios, nu vei mai tanji dupa lucrurile altora. Dimpotriva, vei fi coplesit de ceea ce vei primi inapoi."

"Avem cu totii acelasi inceput - nasterea- si acelasi sfarsit -moartea-. Deci, cat de diferiti putem fi ?"

"Iarta-te pe tine insuti inainte de a muri. Apoi iarta-i pe ceilalalti."

"A inchis ochii si a inceput sa planga, cu fata contorsionata ca un copil mic care nu stie cum functioneaza canalele lacrimogene. L-am strans in brate cateva minute. I-am mangaiat pielea flasca. L-am mangaiat pe par. Mi-am lipit palma de fata lui si i-am simtit oasele fetei atat de aproape de piele si lacrimile mici si ude ca, si cum ar fu picurat dintr-o pipeta."

Stiu ca sunt cam lungi articolele si imi cer scuze. Sper sa nu va plictisiti citindu-le. Cartea este superba ... Sper ca o veti citi!

Niciun comentariu: